Besked fra rederiet: Vend tilbage, når du er i bedre humør
Skærmbillede

11. SEP 2018 • 13:30 • AF TORBEN ØSTERGAARD MØLLER

Besked fra rederiet: Vend tilbage, når du er i bedre humør

Stine Sandgaard-Novrman fra HGN Transport oplever både store problemer med bookinger i forhold til at få gods frem og tilbage til Bornholm samt højere priser, efter at Bornholmslinjen har overtaget besejlingen af Bornholm.

– Jeg skrev til Bornholmslinjen, fordi jeg ikke kunne komme i kontakt med vores kontaktperson og havde nogle problemer, vi skulle have løst, og forklarede nogle scenarier, som gav os problemer – og så fik jeg besked om, at jeg var velkommen til at skrive igen, når jeg kom i bedre humør, fortæller Stine Sandgaard-Novrman.

Svaret i en email fra den kommercielle direktør på Bornholmslinjen til Stine Sandgaard-Novrman kan man afbildet her over.

Generelt er det Stine Sandgaard-Novrmans oplevelse, at Bornholmslinjens bookingsystem ikke er bygget op til erhverv.

– Vi bruger rent administrativt rigtig, rigtig lang tid på bookinger. Vi har for eksempel nogle faste reservationer, som er de samme hver uge, og som vi selv har valgt, men der kan jo ske noget, så vi ikke skal bruge den ene, og så skal vi alligevel betale for den. Vi kan ikke rykke den, og vi må ikke sælge den – men de må gerne selv sælge den. Og når det kommer til manuelle bookinger, kan jeg ikke få en oversigt, men får en mail med en bekræftelse, så jeg bliver bombarderet med mails, når jeg laver bookinger eller skifter et registreringsnummer, eller hvad det kan være. Derfor foregår det på gammeldags maner med, at jeg sidder med papir og blyant eller et regneark på computeren og taster det hele ind. Det er meget tidskrævende.

Det var nemmere med rederiet Færgen?

– Ja, fordi da kunne man booke, hvorefter man kunne se en oversigt i deres bookingsystem.
Hvor mange bookinger har I om ugen?

– Vi ligger på 20-25 stykker. Og det er meget besværligt. Jeg har egentlig barnets første sygedag i dag, men er nødt til at alligevel lige at møde ind og få styr på færgerne, fordi det er så indviklet, at jeg ikke kan sætte min kollega ind i det.

Hvordan ser det ud med Bornholmslinjens priser for jer?

– Hver gang jeg rykker en manuel reservation, koster det jo 100 kroner i gebyr. Og før i tiden havde vi tre kategorier: "Tom trailer" og "trailer med tom emballage retur" kostede det samme, og så havde vi "trailer med gods". Nu er der kun to kategorier, ""tom trailer" og "trailer med gods". Det vil sige, at har vi noget returemballage, er det til forskel fra tidligere fuld pris, fordi der er vægt på. Vi kører med gasflasker, og selv om de er tomme og skal over og fyldes op, tæller de som gods. Bornholmslinjen vil ikke tage dem med som tom emballage, så det koster os penge, siger Stine Sandgaard-Novrman.

Bornholms Tidende har efterfølgende talt med Bornholmslinjen, der ikke ønsker at kommentere korrespondancen.

SENESTE NYHEDER

25. SEP 2018 • 19:21 FOR ABONNENTER
Bopælspligten under lup: Nu venter Rønne, Nexø og Hasle
25. SEP 2018 • 17:44 FOR ABONNENTER
Farten skal ned på Nyker Strandvej
25. SEP 2018 • 16:10 FOR ABONNENTER
Glad og overrasket prismodtager: Jeg troede det var spam
25. SEP 2018 • 15:17 FOR ABONNENTER
Arnager får stor donation: Vi er næsten i mål
25. SEP 2018 • 14:26 FOR ABONNENTER
Tirsdagens leder: Dansktop i naturen

MEST LÆSTE BORNHOLM

24. SEP 2018 • 08:08
Ny café etablerer børneklubber

Mest læste