Fysiske reklameartikler med logo: Er det død markedsføring?

SPONSORERET AF Y-DESIGN.DK

Fysiske reklameartikler med logo: Er det død markedsføring?


Der findes mange måder at markedsføre sin virksomhed på. For mange år siden var det kutyme, at man fik lavet en lang række fysiske reklameartikler med logo. Det er dog langt fra alle, der får det gjort den dag i dag. Det er der flere grunde til, men mest af alt, så er mange af den opfattelse, at det er død markedsføring.

Det store spørgsmål er, om det rent faktisk er sandt. I og med at mange tror, at det ikke er en effektiv form for markedsføring, så er der mange, der undlader at investere i det. For dig, der overvejer at få fremstillet nye reklameartikler, er det dog kun en fordel. Det betyder nemlig at mængden af reklameartikler er mindre.

Hvorfor er det en fordel, at færre får lavet reklameartikler?
Da der er færre firmaer, der får lavet reklameartikler, så er der også færre af dem, der ender hos potentielle kunder for dit firma. Derfor bliver dine reklameartikler også nemmere bemærket. Havde der derimod været mange af dem, så ville dine reklameartikler blot forsvinde i mængden – og derfor også være spild af penge.

På trods af at mange tror det modsatte, så er reklameartikler derfor en god måde at få dit logo og navn ud. Det er gældende, uanset om du ønsker at lave små notesbøger, kuglepenne eller nøgleringe. Der er et væld af muligheder i denne sammenhæng. Derfor kan du også finde reklameartikler, der passer til dig og dit firma.

Du skal fokusere på at skille dig ud fra mængden
Hvis du ønsker at lave reklameartikler, der skal bruges til branding og markedsføring, så skal du fokusere på at skille dig ud fra mængden. Det er langt fra alle, der har fokus på dette, hvilket er en skam. Hvis det ikke er et fokus, så kan du risikere, at du blot ender med at være endnu en kuglepen i holderen på skrivebordet.

Arbejder du i stedet hårdt med at skabe reklameartikler, der ikke bliver udleveret af alle firmaer, så kan du skille dig ud fra mængden. Du bør ikke blot have fokus på at dine reklameartikler skal have dit logo på, men i stedet at de skal være brugbare. Bruges dine reklameartikler, så mindes brugeren om dit firma hver gang.

Derfor kan det være en god investering
Reklameartikler er bestemt ikke død markedsføring. Det er faktisk stadig noget, der kan være en rigtig god investering. Det er svært at spore, hvorvidt det er noget, der fører til direkte salg. Det er selvfølgelig en af ulemperne ved at investere i reklameartikler. Du er dog sikret, at det er noget, der er godt til branding.

Hvis du formår at skabe nogle artikler, der ikke blot har dit logo på, men som kan bruges og skiller sig ud fra mængden, så vil brugeren jævnligt blive mindet om dit firma. Det er dét, der skal være i fokus, når du skal udforme dine reklameartikler. Sørger du for dette, så vil det også blive en rigtig god investering for dig.


Mest læste

22. OKT 2019 • 16:46SPORT

Det har han aldrig prøvet før

19. OKT 2019 • 20:30 FOR ABONNENTER

Cykelklub skal tage afsked med formandskabet