22. AUG 2019 • 07:18ERHVERV/POLITIK

Headsets er tæt på at overhale høreapparater hos GN

GN Group har øget salget af headsets med 30 procent i år, og det er tæt på at være største forretningsområde.

En stor vækst i salget af headsets har sendt omsætningen i vejret hos GN Group, der også er kendt for høreapparater.

Selskabets omsætning er øget med over en milliard kroner til 5,9 milliarder kroner i første halvår. Det viser selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag morgen.



Samlet er salget af headsets vokset med 30 procent i årets løb, og det fylder efterhånden næsten lige så meget i GN Group som høreapparater, der er selskabets andet ben og traditionelt har været det største forretningsområde.

Datterselskabet GN Audio, der sælger headsets, har solgt for 2,8 milliarder kroner i første halvår.



Samtidig er der blevet solgt for 3,1 milliarder kroner i GN Hearing, der står for høreapparaterne.

GN sælger headsets af mærket Jabra til blandt andet callcentre, forsikringsselskaber og banker.



Selskabet sælger også headsets til privatpersoner og har de seneste par år haft fremgang med det trådløse headset Jabra Elite.

GN konkurrerer her med blandt andet Apples trådløse høretelefoner, der er førende på markedet.



Det højere salg har også trukket overskuddet op. Overskuddet er vokset med 70 millioner kroner til 567 millioner kroner.

GN Group havde allerede onsdag aften indikeret, at salget af headsets var gået bedre end ventet, da selskabet opjusterede forventningerne.

I år ventes salget af headsets at vokse 24 procent, mens salget af høreapparater forventes at stige med syv procent.



/ritzau/

SENESTE ERHVERV/POLITIK

MESTE LÆST ERHVERV/POLITIK (48 T)

18. SEP 2019 • 20:27 FOR ABONNENTER

Et spændende område vest for Bornholm

18. SEP 2019 • 17:17 FOR ABONNENTER

Venstre borer i Bornholms tab til rige kommuner

18. SEP 2019 • 16:21 FOR ABONNENTER

Frivillige ordner ukrudtsmark

18. SEP 2019 • 15:14 FOR ABONNENTER

Sanserne har fået deres egen sti på Snorrebakken

Mest læste

17. SEP 2019 • 14:11 FOR ABONNENTER

Kommentar: Københavneri – og dog