Bornholmer tjente millioner på Falcks smædekampagne

21. FEB 2019 • 15:25 • AF REDAKTIONEN

Bornholmer tjente millioner på Falcks smædekampagne

Alt taler for, at den bornholmske pr-mand Palle Smed har tjent millioner på sit arbejde i Falcks smædekampagne mod konkurrenten Bios.

Det skriver Berlingske.

Konkurrencestyrelsen udtalte for nylig en lammende kritik af kampagnen, der havde til formål at skabe usikkerhed og tvivl om Bios som arbejdsplads og leverandør.

Falck betalte i alt 2,8 millioner kroner for kommunikationsrådgivning.

– Over to år betalte man 2,8 millioner kroner for kommunikationsrådgivning. Regningen for den tillid, vi har tabt, er langt større. Pengene til kommunikationsrådgivning kan vi i dag kun ærgre os over. Vi skulle aldrig have været nede ad den vej. Vi arbejder i dag for at sikre, at det aldrig gentager sig, og på at genopbygge den tillid, vi har tabt, siger Kaspar Bach Habersaat, kommunikationsdirektør i Falck, til Berlingske.

Advice, et København-baseret kommunikations- og reklamebureau, modtog ifølge Berlingskes oplysninger op mod to millioner kroner af beløbet fra Falck. Advice sendte herefter en del af de penge videre til Palle Smed, mens Falck angiveligt senere i forløbet også betalte Palle Smed direkte.

Palle Smed har ikke ønsket at stille op til interview med Berlingske, men han anfægter i SMS ikke beløbet.

– Jeg gider ikke kommentere på sladder og gætværk. Falck-sagen har jeg beklaget og lagt bag mig. Jeg kender ikke Advices aftale med Falck. Og jeg kender ikke Falcks brug af eksterne rådgivere, skriver Palle Smed til Berlingske.