Forbrugerrådet Tænk: BAT er danmarksmester i kundeservice
Foto: Allan Rieck

7. OKT 2019 • 15:10 • AF TOMMY KAAS

Forbrugerrådet Tænk: BAT er danmarksmester i kundeservice

Bornholms kommunale busselskab BAT er sammen med langtursselskabet Flixbus uofficielle danmarksmestre i kundeservice.

Det viser en undersøgelse lavet af Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen, hvor passagerer er gået undercover for at teste 14 trafikselskabers kundeservice på web og telefon.

Det er femte år, at Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk har undersøgt trafikselskabernes kundeservice både online og telefonisk. I år løber Flixbus med sejren for den bedste kundeservice på deres hjemmeside, mens BAT er bedst, når det gælder den telefoniske kundeservice.

Testshopperne beskriver BAT’s medarbejdere som venlige, imødekommende og vidende, og de er dygtige til hurtigt at finde ud af, hvad de skal hjælpe med og få sendt passageren trygt videre, fortæller Forbrugerrådet Tænk til Bornholms Tidende.

Prisen bliver uddelt på årets TØF-konference (Transportøkonomisk Forening) i Korsør mandag eftermiddag, og det er anden gang, at BAT vinder prisen. Første gang var i 2015.

Vil hylde de gode eksempler

– Kundeservicepriserne er lavet for at hylde de gode eksempler og inspirere til endnu bedre service i den kollektive transport, forklarer Anja Philip, formand i Forbrugerrådet Tænk, ifølge en pressemeddelelse.

– Der kan nemlig være en tendens til at fremhæve alle de negative ting, når snakken falder på den kollektive transport, men der sidder medarbejdere, der hver dag knokler for at yde en god kundeservice over for passagererne. Og de skal hyldes, siger Anja Philip.

Som opfølgning på undersøgelsen mødes Passagerpulsen med de enkelte selskaber for at få en snak om, hvordan de har klaret sig, så de kan få inspiration til at gøre deres kundeservice endnu bedre fremover til gavn for alle passagerer i den kollektive transport.